Tym samym, zgodnie z przewidywaniami, o wybór następcy maszyn Sikorsky CH-53G Stallion rywalizować będą dwaj amerykańscy producenci. Lockheed Martin, poprzez Sikorsky Aircraft Corp., oferuje CH-53K King Stallion, a Boeing wiropłat CH-47F Chinook. Planowane zamówienie objąć ma około 40 wiropłatów.
Czytaj także: Niemcy modernizują fregaty
Obaj producenci tworzą już w Niemczech sieć kooperantów, którzy dostarczą liczne komponenty maszyn, a później zapewnią wsparcie ich eksploatacji. Według planów śmigłowce STH będą eksploatowana przez około 40-50 lat.
Boeing dysponuje już dużym portfelem zamówień eksportowych na nowego Chinooka. CH-47F kupiło łącznie 12 państw, jednak obecnie pojawiły się problemy związane z dalszym utrzymaniem linii produkcyjnej wersji Block 1.
Sikorsky uzyskał niedawno zamówienie na produkcję kolejnej partii CH-53K King Stallion dla USMC. Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych jest obecnie jedynym odbiorcą tych maszyn.