Amerykańsko-amerykański pojedynek w Niemczech

Sikorsky Aircraft złożył ofertę w programie Schwerer Transporthubschrauber (STH), związanym z zakupem dla Bundeswehry ciężkich śmigłowców transportowych nowej generacji.

Publikacja: 30.05.2019 09:35

Wizja śmigłowca Boeing CH-47F w barwach Bundeswehry. Fot./Boeing.

Wizja śmigłowca Boeing CH-47F w barwach Bundeswehry. Fot./Boeing.

Foto: Wizja śmigłowca Boeing CH-47F w barwach Bundeswehry. Fot./Boeing.

Tym samym, zgodnie z przewidywaniami, o wybór następcy maszyn Sikorsky CH-53G Stallion rywalizować będą dwaj amerykańscy producenci. Lockheed Martin, poprzez Sikorsky Aircraft Corp., oferuje CH-53K King Stallion, a Boeing wiropłat CH-47F Chinook. Planowane zamówienie objąć ma około 40 wiropłatów.

Czytaj także: Niemcy modernizują fregaty

Obaj producenci tworzą już w Niemczech sieć kooperantów, którzy dostarczą liczne komponenty maszyn, a później zapewnią wsparcie ich eksploatacji. Według planów śmigłowce STH będą eksploatowana przez około 40-50 lat.

Boeing dysponuje już dużym portfelem zamówień eksportowych na nowego Chinooka. CH-47F kupiło łącznie 12 państw, jednak obecnie pojawiły się problemy związane z dalszym utrzymaniem linii produkcyjnej wersji Block 1.

Sikorsky uzyskał niedawno zamówienie na produkcję kolejnej partii CH-53K King Stallion dla USMC. Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych jest obecnie jedynym odbiorcą tych maszyn.

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego