Pierwsza umowa ma dotyczyć zamówienia 13 wielozadaniowych śmigłowców pokładowych Lockheed Martin MH-60R Seahawk. 12 pozwoli na zastąpienie planowanych do wycofania wiropłatów NHIndustries MHR-90 Taipan, a trzynasty uzupełni stratę poniesioną w październiku 2021 r., kiedy do Morza Filipińskiego spadł Seahawk bazujący na niszczycielu HMAS Brisbane. Sprzedaż 12 maszyn została zatwierdzona przez amerykański Departament Stanu w październiku 2021 r. Ich zamówienie ma kosztować około 2,5 mld dolarów australijskich. W powyższej kwocie znajdują się także środki na wsparcie logistyczne w pierwszym okresie eksploatacji. Zamówienie Australii pozwoli na przedłużenie działania linii montażowej MH-60R Seahawk w Stratford w stanie Connecticut, która obecnie realizuje głównie zamówienia eksportowe.

Drugi projekt dotyczy zakupu 29 śmigłowców bojowych Boeing AH-64E Apache Guardian za kwotę do 5,5 mld dolarów australijskich (szczegóły umowy będą upublicznione dopiero po jej podpisaniu). W tej kwocie, poza wiropłatami, mają znaleźć się także usługi szkolno-logistyczne, a także niewielki pakiet uzbrojenia podwieszanego. Co ważne, taka wartość została „przepisana" z amerykańskiego wniosku eksportowego, który został zatwierdzony przez Departament Stanu w czerwcu 2021 r. (maksymalna wartość umowy wynosiła wówczas 3,5 mld dolarów amerykańskich, co stanowiło równowartość właśnie 5,5 mld dolarów australijskich). Dodatkowo 500 mln dolarów australijskich pochłonie modernizacja infrastruktury naziemnej, która umożliwi bezpieczną eksploatację nowych AH-64E. Zgodnie z oficjalnymi deklaracjami, dostawy śmigłowców mają rozpocząć się w 2025 r., a wstępna gotowość operacyjna zostanie osiągnięta rok później. Boeing nie komentuje szczegółów upublicznionych przez rząd australijski. AH-64E Apache Guardian maja zastąpić w Australijskich Siłach Obronnych obecnie używane maszyny Airbus Tiger ARH.