Według ujawnionych informacji, pierwszy zrzut ćwiczebnej bomby B61-12 miał miejsce 27 czerwca 2019 r. W ciągu kolejnych 12 miesięcy przeprowadzono około tuzina kolejnych testów w locie. Ostatni wymieniony zrzut bomby, z wykorzystaniem samolotu F-35A AF-6, miał miejsce 2 kwietnia 2020 r. Plany Departamentu Obrony wskazują, że zdolność do przenoszenia bomb nuklearnych F-35 osiągnie wraz z wprowadzeniem do służby oprogramowania Block 4. Certyfikacja pierwszego dywizjonu F-35A zdolnego do wykorzystania bomb B61-12 ma nastąpić w styczniu 2023 r. Prace, na obecnym etapie, realizuje 461. Dywizjon Doświadczalny, stacjonujący w bazie Edwards w Kalifornii.
Czytaj także: Środki na budowę nowych nosicieli strategicznych pocisków balistycznych
Do przenoszenia bomby B61-12 mają zostać dostosowane strategiczne samoloty bombowe B-2A Spirit i B-21 Raider. Bomby mają przenosić również wielozadaniowe Boeing F-15E Strike Eagle, Lockheed Martin F-16C/D Fighting Falcon, Lockheed Martin F-35 Lightning II i Panavia Tornado.
Bomba B61-12 ma masę około 380 kg. Dzięki układowi korekcji toru lotu opartemu na systemie GPS, celność ma pozwalać na precyzyjne trafienie w cel. Głowica bojowa ma moc do 50 kT. Plany Departamentu Obrony zakładają zamówienie do 500 takich bomb.