Aktualizacja: 18.04.2025 08:09 Publikacja: 17.06.2020 13:55
Jeden z izraelskich samolotów F-16C Barak. Fot./Siły Powietrzne Izraela.
Foto: Jeden z izraelskich samolotów F-16C Barak. Fot./Siły Powietrzne Izraela.
9 stycznia 2020 r. nad bazą Sił Powietrznych Izraela przeszła nawałnica, która spowodowała zalanie zagłębionych w gruncie schronohangarów. W części których znajdowały się samoloty. Według nieoficjalnych informacji zalanych zostało osiem Baraków. Zadanie oceny ich stanu i przywrócenia do linii bądź spisania przypadło zespołowi naprawczo-remontowemu Aerial Maintenance Unit w bazie Tel Nof.
Prace prowadzono w bazach Hacor i Tel Nof. Wynikało to z różnego stopnia uszkodzenia poszczególnych maszyn. W każdym przypadku prace wieńczył oblot przez pilotów doświadczalnego 5601. Dywizjonu „Manat, bazującego w Tel Nof. Największym problemem, na którzy wskazali Izraelscy technicy, był brak procedur i bazy danych dotyczących napraw samolotów tego typu. W efekcie prace przy zalanych samolotach miały de facto charakter doświadczalny.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas