Jednostki zastąpią w US Navy jednostki typu Whidbey Island, wprowadzone do służby w latach 1985-1992.
Czytaj także: US Navy wdraża do służby nowe bezzałogowce
Wstępną umowę na budowę okrętu zawarto pomiędzy Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych i Huntington Ingalls Industries w sierpniu 2018 r. Jednostka powstanie w stoczni w Pascagoula, która od końca XX w. lideruje programowi budowy jednostek typu San Antonio. Dotychczas zbudowano tam pięć okrętów tego typu, a kolejne dwa znajdują się w różnych stadiach budowy.
Obok wielozadaniowych okrętów desantowych typów Wasp i America, mają stanowić trzon ekspedycyjnych grup operacyjnych US Navy mających na pokładzie komponenty US Marine Corps.
Według planów wersja Flight II ma objąć 13 jednostek, które zostaną zmodyfikowane w stosunku do pierwowzorów pod kątem ograniczenia kosztów budowy. Otrzymają palowe maszty główne i nowe stacje radiolokacyjne Raytheon EASR. Wszystkie powstaną w Pascagouli.