Mowa o jeszcze nienazwanej, pierwszej z serii jednostek typu San Antonio Flight II dla US Navy. Kontrakt ma wartość 1,5 mld dol. i zakłada przekazanie okrętu do lutego 2025 r. W momencie podpisania większość tych środków, czyli 1,4 mld. Budowę jednostki będzie prowadziła stocznia w Pascagouli, w stanie Mississipi, która od lat jest jednym z głównych dostawców okrętów tej klasy dla US Navy. Obecnie realizuje prace przy dwóch ostatnich jednostkach typu San Antonio Flight I.

Według obecnych planów, US Navy ma otrzymać 13 okrętów wersji Flight II, które zastąpią obecnie eksploatowane transportowce desantowe-doki typów Whidbey Island i Harpers Ferry. Decyzja o wyborze oferty Huntington Ingalls Industries została ogłoszona 2 sierpnia 2018 r.

Okręty typu San Antonio Flight II mają zabierać do 500 żołnierzy piechoty morskiej wraz ze sprzętem transportowym i wsparcia działań. Ich przerzut pomiędzy transportowcem i brzegiem ma odbywać się przy pomocy środków amfibijnych transportowanych wewnątrz kadłuba oraz śmigłowców i samolotów transportowych pionowego startu i lądowania.