Kontrakt na zakup pierwszych ośmiu P-8A podpisano w 2014 r. W styczniu 2016 r. umowę rozszerzono o cztery kolejne. Pierwszy egzemplarz dostarczono we wrześniu 2016 r. Samoloty Boeinga zastąpiły w linii dotychczas eksploatowane maszyny Lockheed Martin AP-3C Orion, których służba zakończyła się w 2018 r. Według obecnych planów, uzupełnieniem P-8A mają być bezzałogowe aparaty latające.
Czytaj także: Pierwszy Poseidon dla RAF gotowy
Poza zadaniami związanymi z dozorem wód wokół Australii, P-8A należące do RAAF zaczęły pełnić zadania w ramach misji ekspedycyjnych. W tym roku jedna z maszyn operowała nad Środkowym Wschodem, gdzie wspierała działania międzynarodową.
Australia jest jednym z pierwszych odbiorców eksportowych samolotów rodziny Poseidon. Dotychczas Boeing, a także pośredniczący w transakcjach Departament Obrony (poprzez procedurę FMS) dostarczyli takie maszyny do: Indii, Australii i Wielkiej Brytanii. W kolejnych latach do grona ich użytkowników dołączą także Norwegia, Nowa Zelandia, Republika Korei. Negocjacje kontraktowe prowadzi także Arabia Saudyjska.
Czytaj także: Kolejne zlecenie na Poseidony