Łącznie 179 wiropłatów tego typu wylatało przez 34 lata ponad 930 tys. godzin. Wiele z nich w czasie działań bojowych na całym świecie.
Ostatnia Super Cobra USMC, należąca do dywizjonu HMLA-773, wykonała pożegnalny lot z bazy Naval Air Station Joint Reserve Base w Nowym Orleanie.
Bell AW-1W Super Cobra produkowano na potrzeby US Marine Corps w latach 1986‒1999. Wiropłaty eksportowano również do: Turcji (10) i Tajwanu (63).
W ciągu ponad 30-letniej służby śmigłowce uczestniczyły w wielu konfliktach. Walczyły w wojnie o Kuwejt (1990-91), wspierały operacje humanitarne w Somalii (1992-93), czy amerykańską interwencję na Haiti (1994). Cobry brały udział w działaniach na terenie byłej Jugosławii (w tym osłonie operacji ratowniczej kapitana Scotta O’Grady’ego, zestrzelonego w czerwcu 1995 r. przez Serbów). W XXI wieku szlak bojowy AH-1W USMC objął Afganistan, Irak, Libię i Syrię. Super Cobry stały się jednym z symboli USMC. Były także kontynuatorami tradycji rodziny AH-1, której pierwszych członków wdrożono do eksploatacji w czasach wojny wietnamskiej.
Obecnie USMC finalizuje zakupy AH-1 nowej generacji, czyli śmigłowców AH-1Z Viper. Część AH-1Z Viper powstaje poprzez przebudowę starych AH-1W, co pozwala na ograniczenie kosztów.