Umowa ma wartość 4 mld dol. Dotyczy produkcji 78 samolotów Super Hornet (61 jednomiejscowych F/A-18 E i 17 dwumiejscowych F/A-18 F). Maszyny mają zostać dostarczone do kwietnia 2024 r. W momencie podpisania uruchomiono pierwszą transzę środków w wysokości 1,5 mld dol. Samoloty zamówiono w standardzie Block III. Charakteryzuje się ona zwiększonym resursem technicznym (10 tys. godzin), a także nowocześniejszym wyposażeniem.
Nowa partia samolotów ma pozwolić na zachowanie zdolności operacyjnych lotnictwa US Navy. Obecnie najstarsze i najbardziej wyeksploatowane F/A-18 E/F Super Hornet zaczynają trafiać na remonty generalne połączone z modernizacją. Pozwoli ona na ich dalszą eksploatację. Dodatkowo do służby są wdrażane nowe samoloty F-35C Lightning II.
Kontrakt na Super Hornety, zapowiadany od dłuższego czasu, pozwoli na wydłużenie funkcjonowania linii montażowej w zakładach Boeinga w St. Louis. Obecnie realizuje ona pojedyncze zlecenia na rzecz US Navy. Zakład rozpoczął także prace przy produkcji pierwszych maszyn dla drugiego odbiorcy eksportowego ‒ Kuwejtu. Cały czas producent i administracja Stanów Zjednoczonych prowadzą działania marketingowe, które zmierzają do zdobycia nowych kontraktów, wśród nich wymienia się: Indie, Republikę Federalną Niemiec, Szwajcarię i Finlandię.
Czytaj także: Pierwsze eksaustralijskie Hornety w Kanadzie