Przybliża to A400M do pełnienia roli wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego. Certyfikowana wersja maszyny może przekazywać paliwo z wykorzystaniem giętkich przewodów tankujących znajdujących się w podskrzydłowych zasobnikach i modułu CHT w ładowni.

W ramach procesu certyfikacyjnego samolotu, które zrealizowali Hiszpanie, wykonano dziewięć lotów. Podczas nich przekazał samolotom F/A-18A/B Hornet 90 ton paliwa.

Stopniowe rozszerzanie możliwości samolotu ma związek z umowami zawartymi z dotychczasowymi odbiorcami tej maszyn, a także poszukiwaniem nowych kontrahentów spoza grona partnerów programu. Airbus liczy, że bieżący rok okaże się przełomowy i w końcu zostaną zawarte umowy z nowymi odbiorcami tych maszyn, wśród których wymienia się: Indonezje, Egipt i Meksyk.

Czytaj także: Hiszpania dołączyła do programu myśliwca przyszłości