Przypomnijmy, że USS Fitzgerald trafił do stoczni Huntington Ingalls Industries w Pascagoula po kolizji z kontenerowcem M/V ACX Crystal 17 czerwca 2017 r. w pobliżu japońskiego portu Jokosuka. W wypadku zginęło siedmiu członków załogi okrętu, a sama jednostka odniosła poważne uszkodzenia. Decyzją Departamentu Marynarki, niszczyciel przetransportowano na pokładzie statku do przewozów ładunków wielkogabarytowych z Japonii do Pascagoula. Remont zakończono na początku tego roku, a w lutym jednostka rozpoczęła cykl prób morskich. W maju zainicjowano szkolenie załogi przed przejęciem okrętu przez US Navy.

Czytaj także: Pomyślne próby USS Oakland

W czasie prac remontowych odbudowano nadbudówkę dziobową, której sekcje zostały zniszczone w wyniku kolizji. Naprawiono także kadłub, który utracił szczelność po zalaniu kilku przedziałów na skutek wypadku. Marynarka wykorzystała pobyt w stoczni do modernizacji wyposażenia, co pierwotnie planowano na rok podatkowy 2019. Okręt otrzymał nowe systemy elektroniczne. Obecnie standard jego wyposażenia jest zbliżony do nowych niszczycieli typu Arleigh Burke.

Kolizja USS Fitzgerald była jedną z dwóch, która przydarzyła się amerykańskim niszczycielom typu Arleigh Burke na wodach azjatyckich. 21 sierpnia 2017 r. w pobliżu Singapuru USS John S. McCain (DDG 56) zderzył się z tankowcem Alnic MC. Zginęło 10 marynarzy amerykańskiego okrętu, a jego remont prowadzono w Jokosuce w Japonii.

Czytaj także: USS Zumwalt w składzie US Navy