Zwycięzcą w rywalizacji zostało konsorcjum Águas Azuis, którego głównymi partnerami są Embraer Defense & Security, Atech i thyssen krupp Marine Systems. Platformą dla korwet będzie projekt korwety wielozadaniowej MEKO A100 dostosowany do potrzeb brazylijskich. Według upublicznionych informacji okręty będą wypierać 3500 ton i mieć 107 m długości oraz 16 m szerokości. Napęd będzie się składał z czterech silników wysokoprężnych.

Zaproponowany zestaw uzbrojenia artyleryjskiego i strzeleckiego ma objąć: 76 mm automatyczną armatę Leonardo 76/62 mm, 40 mm armatę automatyczną Bofors 40 Mk.4, dwa bezzałogowe stanowiska FN Herstal Sea Defender z wkm kalibru 12,7 mm. W dziobowej części okrętów znajdzie się pionowa wyrzutnia dla kierowanych pocisków przeciwlotniczych MBDA Sea Ceptor, zaś na śródokręciu wyrzutnie kierowanych pocisków przeciwokrętowych MBDA Exocet MM40 Block 1 lub Block 3. Poza tym okręty otrzymają dwie trzyprowadnicowe wyrzutnie lekkich torped kalibru 324 mm. Lądowisko zostanie dostosowane do śmigłowców ZOP eksploatowanych w Brazylii (Leonardo Lynx, Lockheed Martin S-70B Seahawk). Trzonem wyposażenia elektronicznego będzie trójwspółrzędny radar BAE Systems 3D, który uzupełni system kierowania ogniem Thales STIR 1.2 EO Mk2, radary wykrywania celów nawodnych i nawigacyjny firmy Raytheon, dwie głowice optoelektroniczne Safran PASEO XLR i sonar kadłubowy Atlas Elektronik ASO 713.

Seria ma liczyć cztery jednostki, a korwety mają powstać w stoczni Aliança-Oceana w Itajai. Łączny koszt programu jest szacowana na kwotę około 1,6 mld dol. Według obecnych planów jednostki mają zostać wcielone do służby w latach 2024-2028.

Rozstrzygnięcie przetargu na korwety CCT w Brazylii to kolejny sukces niemieckiego koncernu stoczniowego tkMS i projektu MEKO A100. Dotychczas odmiany tej jednostki stały się bazą dla okrętów zamówionych przez: Niemcy, Polskę, Malezję i Izrael.

Czytaj także: Brazylia kupuje śmigłowce Airbusa