Korupcja spowalnia przezbrojenie armii

Szefostwo jednego z największych producentów samolotów zostało odwołane. Kilka zakładów przemysłu zbrojeniowego zostało sparaliżowane rewizjami kontrwywiadu.

Publikacja: 25.03.2019 10:14

Ił-76 – samolot, który nie doleciał do rosyjskiej armii. Fot./Wikimedia. Alexey Reznichenko

Ił-76 – samolot, który nie doleciał do rosyjskiej armii. Fot./Wikimedia. Alexey Reznichenko

Foto: Ił-76 – samolot, który nie doleciał do rosyjskiej armii. Fot./Wikimedia. Alexey Reznichenko

Zakłady „Aviastar-SP” z Uljanowska (zarządzane przez holding Lotniczy Kompleks im. Iliuszyna) zawaliły zamówienia dla wojska. W efekcie wprowadzono tam „ręczne zarządzanie”, czyli zwolniono dotychczasowych dyrektorów. Teraz zakładami będzie kierować specjalna komisja ministerstwa obrony i ministerstwa przemysłu. „Aviastar-SP” produkuje wojskowe samoloty transportowe Ił-76 i rodzinę samolotów Tu-204. Wicepremier odpowiedzialny za przemysł obronny, Jurij Borisow, poinformował, że w zeszłym roku zakłady nie dostarczyły armii zamówionych trzech transportowców.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem