Nowe F-16 nadal mają wzięcie

Mimo zastrzeżeń sceptyków nie słabnie zainteresowanie wielozadaniowymi samolotami F-16C/D Block 70 z uruchomionej niedawno nowej linii produkcyjnej w zakładach Integrated Fighter Group Lockheed Martin w Greenville.

Publikacja: 17.01.2024 09:29

Myśliwiec F-16

Myśliwiec F-16

Foto: US DoD

Oddział samolotowy Lockheed Martin w Karolinie Południowej, USA wyprodukował już 135 najnowszych maszyn starszej generacji w najbardziej dziś nowoczesnym wydaniu F-16C/D Block 70. Od poprzednich wersji niezwykle rozpowszechnionych w świecie „szesnastek” najnowsza różni się rozbudowanym cockpitem i wyposażona jest w wiele rozwiązań zastosowanych już w supermyśliwcach piątej generacji Lockheed Martin F-35 lub mających ułatwić współdziałanie z samolotami 5. i kolejnych generacji. Najnowsze F-16 dysponują m.in. nowymi radarami AESA typu APG-83 SABR (Scalable Agile Beam Radar), konstruowanymi z wykorzystaniem wszelkich doświadczeń uzyskanych w ramach prac nad radiolokatorami AESA APG-77 dla samolotów F-22 Raptor i APG-81 dla F-35 Lightning II. Eksperci dodają, że w nazwie radarowego, pokładowego sensora pojawia się określenie „skalowalny”, bo większa wersja tego radaru stosowana jest na bombowcach strategicznych B-1B Lancer.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego