Nowe F-16 nadal mają wzięcie

Mimo zastrzeżeń sceptyków nie słabnie zainteresowanie wielozadaniowymi samolotami F-16C/D Block 70 z uruchomionej niedawno nowej linii produkcyjnej w zakładach Integrated Fighter Group Lockheed Martin w Greenville.

Publikacja: 17.01.2024 09:29

Myśliwiec F-16

Myśliwiec F-16

Foto: US DoD

Oddział samolotowy Lockheed Martin w Karolinie Południowej, USA wyprodukował już 135 najnowszych maszyn starszej generacji w najbardziej dziś nowoczesnym wydaniu F-16C/D Block 70. Od poprzednich wersji niezwykle rozpowszechnionych w świecie „szesnastek” najnowsza różni się rozbudowanym cockpitem i wyposażona jest w wiele rozwiązań zastosowanych już w supermyśliwcach piątej generacji Lockheed Martin F-35 lub mających ułatwić współdziałanie z samolotami 5. i kolejnych generacji. Najnowsze F-16 dysponują m.in. nowymi radarami AESA typu APG-83 SABR (Scalable Agile Beam Radar), konstruowanymi z wykorzystaniem wszelkich doświadczeń uzyskanych w ramach prac nad radiolokatorami AESA APG-77 dla samolotów F-22 Raptor i APG-81 dla F-35 Lightning II. Eksperci dodają, że w nazwie radarowego, pokładowego sensora pojawia się określenie „skalowalny”, bo większa wersja tego radaru stosowana jest na bombowcach strategicznych B-1B Lancer.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego