Oddział samolotowy Lockheed Martin w Karolinie Południowej, USA wyprodukował już 135 najnowszych maszyn starszej generacji w najbardziej dziś nowoczesnym wydaniu F-16C/D Block 70. Od poprzednich wersji niezwykle rozpowszechnionych w świecie „szesnastek” najnowsza różni się rozbudowanym cockpitem i wyposażona jest w wiele rozwiązań zastosowanych już w supermyśliwcach piątej generacji Lockheed Martin F-35 lub mających ułatwić współdziałanie z samolotami 5. i kolejnych generacji. Najnowsze F-16 dysponują m.in. nowymi radarami AESA typu APG-83 SABR (Scalable Agile Beam Radar), konstruowanymi z wykorzystaniem wszelkich doświadczeń uzyskanych w ramach prac nad radiolokatorami AESA APG-77 dla samolotów F-22 Raptor i APG-81 dla F-35 Lightning II. Eksperci dodają, że w nazwie radarowego, pokładowego sensora pojawia się określenie „skalowalny”, bo większa wersja tego radaru stosowana jest na bombowcach strategicznych B-1B Lancer.