Zgodnie z upublicznionymi danymi, pierwsza próba została zrealizowana 16 listopada na poligonie w Kalifornii. Program rozwoju nowej wersji AGM-179 trwa od kilkunastu miesięcy, od listopada 2021 r. zespół zrealizował sześć prób statycznych, a od lipca 2022 r. prowadzone są testy silnika startowego otwierające drogę do faktycznej próby z udziałem nosiciela. Projekt wpisuje się w wymagania Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych dotyczące rozwoju pocisku.

Poza wydłużeniem zasięgu, drugą zmianą zastosowaną w JAGM-MR jest modyfikacja układu naprowadzania. W bazowej wersji AGM-179 JAGM zastosowano układ dwuzakresowy (radar milimetrowy i półaktywną głowicę laserową). W wersji MR rozbudowano go o trzeci kanał – kamerę termowizyjną. Jak wskazuje producent, jej integracja ma nie wpływać znacząco na wzrost kosztów produkcji, gdyż ceny tego typu urządzeń systematycznie spadają. Zwiększenie zasięgu ma pozwolić na wypełnienie wymagań US Army, która poszukuje precyzyjnej broni o zasięgu przekraczającym osiem km – w ramach rozwiązania tymczasowego Departament Obrony Stanów Zjednoczonych kupuje niewielkie partie izraelskich pocisków Rafael Spike NLOS.

Dotychczas AGM-179 JAGM zostały zintegrowane ze śmigłowcami Bell AH-1Z Viper Korpusu Piechoty Morskiej. W najbliższych miesiącach zaplanowano zakończenie prac integracyjnych m.in. z Boeing AH-64E Guardian. Docelowo AGM-179 JAGM mają wyprzeć w linii dotychczas używane kierowane pociski AGM-65 Maverick i AGM-114 Hellfire.