Kontrakt ma wartość około 2 mld euro i poza dostawą samolotów obejmuje także dostarczenie symulatora, zapasowych silników oraz niezbędnego zestawu sprzętu do obsługi naziemnej. Eurofightery mają trafić na Wyspy Kanaryjskie, gdzie zastąpią obecnie eksploatowane Boeing F/A-18A/B Hornet (lokalnie oznaczone EF-18AM). Spośród 20 zamówionych maszyn 16 ma być w odmianie jednomiejscowej, a cztery w dwumiejscowej. Wszystkie zostaną wyposażone w nowe stacje radiolokacyjne Captor E-Scan. Łącznie z nowym zamówieniem, Hiszpania zakupiła dotąd 90 samolotów Eurofighter (lokalne oznaczenie C.16), których montaż ostateczny odbywa się w lokalnych zakładach koncernu Airbus w Getafe.

Dotychczas konsorcjum Eurofighter uzyskało zamówienia na 681 samolotów tego typu od dziewięciu użytkowników. Obecnie jest to jedna z najpopularniejszych maszyn bojowych europejskich państw NATO. W najbliższych latach producent może spodziewać się kolejnych zamówień, m.in. od Republiki Federalnej Niemiec, która planuje zamówić je w celu zastąpienia części uderzeniowych Panavia Tornado.

Hiszpania odebrała pierwszy seryjny egzemplarz Eurofighter Tranche 1 w lutym 2003 r. Od lipca 2008 r. są wykorzystywane do działań operacyjnych w systemie obrony powietrznej NATO – m.in. są kierowane do sojuszniczych misji Baltic Air Policing.