Aktualizacja: 19.04.2025 16:34 Publikacja: 04.03.2022 16:34
Foto: Lockheed Martin.
Jak miał powiedzieć premier Republiki Bułgarii Bojko Borisow, pierwsze samoloty tego typu mają trafić do kraju najwcześniej w 2025 r. Powód tego opóźnienia jest znany – pandemia COVID-19 doprowadziła do zaburzeń w pracy poddostawców komponentów niezbędnych do montażu samolotów w Greenville w stanie Karolina Południowa. Producent wskazywał problem już w listopadzie ubiegłego roku, kiedy poinformował o opóźnieniu w realizacji zamówienia na samoloty dla Bahrajnu. Przede wszystkim winni są poddostawcy spoza Stanów Zjednoczonych. Nie jest wykluczone, że problemy w łańcuchu dostaw doprowadziły do podjęcia decyzji o ulokowaniu produkcji struktur kadłubowych w należących do korporacji Lockheed Martin Polskich Zakładach Lotniczych Sp. z o.o. z Mielca – zgodnie z deklaracjami, produkcja ma ruszyć już w bieżącym roku.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas