Była to także okazja do zaprezentowania jego oficjalnej nazwy – Eagle II. Pierwszy lot samolot wykonał 2 lutego 2021 r. w St. Louis.
Czytaj także: Departament Obrony zamówił F-15EX Advanced Eagle
Dotychczas do bazy Eglin Boeing dostarczył pojedynczą maszynę. Wkrótce dołączy do niej drugi egzemplarz. Przedstawiciele Departamentu Obrony wskazują na wysoki, rzadko spotykany priorytet produkcyjny. Pierwszych osiem F-15EX zamówiono w lipcu ubiegłego roku. Normalny tryb produkcji zakłada rozpoczęcie dostaw w ciągu 36 miesięcy od podpisania kontraktu.
Docelowo jednostki Gwardii Narodowej mają otrzymać do 144 seryjnych maszyn, które zastąpią większość z obecnie eksploatowanych czysto myśliwskich F-15C/D Eagle. Rosnące zużycie operacyjne, wynikające z konieczności zabezpieczenia przestrzeni powietrznej Stanów Zjednoczonych i wsparcia sojuszników poza granicami kraju, spowodowało, że większość samolotów F-15C/D już osiągnęło ustalone pierwotnie przez producenta resursy techniczne i pilnie wymaga wymiany.
Pierwszych osiem F-15EX trafi do ośrodka doświadczalnego US Air Force w Eglin na Florydzie, gdzie prowadzone będą ich dodatkowe testy i opracowane zostaną procedury użycia bojowego.