Kontrakt ma wartość 1,7 mld dol. i bazuje na rozwiązaniach izraelskich. Dostawcą usługi będzie koncern Elbit Systems, który będzie operatorem centrum przez okres 20 lat. Dostarczy także symulatory, a także usługi szkolno-logistyczne.
Czytaj także: Grecja zwiększy wydatki obronne?
Dodatkowo umowa obejmuje modernizację i wsparcie techniczne dla floty turbośmigłowych samolotów szkolno-treningowych Beechcraft T-6A Texan II. Eksploatowane obecnie w Siłach Powietrznych Grecji maszyny posłużą do szkolenia początkowego.
Z kolei w procesie szkolenia zaawansowanego Grecy wykorzystają samoloty Leonardo M-346 Master, które Elbit Systems zakupi we Włoszech i które trafią do Grecji jako wyposażenia centrum. Zgodnie z komunikatem rządu Grecji, mowa jest o 10 maszynach. Oferta izraelska pokonała konkurenta w postaci firmy CAE.
Taka platforma w izraelskiej ofercie nie powinna zaskakiwać. 30 egzemplarzy M-346, znanych w Izraelu pod lokalną nazwą Lavi, jest eksploatowanych od 2014 r. w izraelskim ośrodku szkolenia pilotów w bazie Hacerim. Jego operatorem również jest koncern Elbit Systems.