Tym samym rozpoczyna się proces dostaw maszyn tego typu. W niedalekiej przyszłości mają zastąpić obecnie eksploatowane samoloty Grumman C-2 Greyhound.
Czytaj także: Pierwszy CMV-22B przybył do Patuxent River
Według planów dywizjon ma otrzymać osiemnaście CMV-22B. Personel jednostki rozpoczął przygotowania do wdrożenia nowej konstrukcji do eksploatacji w grudniu 2018 r. Harmonogram zakłada, że we wrześniu tego roku będzie gotowy do rozpoczęcia działań operacyjnych, w tym z pokładu lotniskowców. Ma to duże znaczenie, gdyż na początku 2021 r. zaplanowano pierwszy rejs USS Carl Vinson (CVN 70) z dywizjonem wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35C Lightning II. Będzie to debiut operacyjny tej wersji F-35. Bez sprawnie działającego systemu logistycznego mogą pojawić się problemy ze wsparciem ich eksploatacji.
US Navy zamówiła dotychczas 39 spośród planowanych 44 CMV-22B Osprey. W okresie zima-wiosna producent, konsorcjum Bell/Boeing, dostarczył dwa egzemplarze, które trafiły do ośrodka badawczo-rozwojowego w Patuxent River.
Czytaj także: Oblot CMV-22B