Reklama

Kolejna awaria lotniskowca Gerald R. Ford

Lotniskowiec USS Gerald R. Ford (CVN-78) powrócił do bazy morskiej w Norfolk po awarii elektromagnetycznego systemu EMALS (Electromagnetic Aircraft Launch System). System zastąpił klasyczne katapulty parowe wspomagające start samolotów.

Publikacja: 15.06.2020 09:46

Lotniskowiec o napędzie jądrowym USS Gerald R. Ford (CVN-78). Fot./US Navy.

Lotniskowiec o napędzie jądrowym USS Gerald R. Ford (CVN-78). Fot./US Navy.

Foto: Lotniskowiec o napędzie jądrowym USS Gerald R. Ford (CVN-78). Fot./US Navy.

W oficjalnym komunikacie podano, że okręt realizował próby i zadania szkoleniowe na wodach wokół Wschodniego Wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Do awarii doszło w pierwszym tygodniu czerwca, o skali problemu świadczy fakt, że przez pięć dni nie można było realizować startów samolotów znajdujących się na pokładzie okrętu. Według komunikatu problem wystąpił w podsystemie dostarczającym energię do EMALS. Dzięki pomocy specjalistów z lądu, udało się naprawić awarię 7 czerwca, co umożliwiło start samolotów z okrętu przed jego powrotem do bazy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama