Tym samym wszystkie operacyjne jednostki US Navy zakończyły eksploatację leciwych samolotów patrolowych Lockheed P-3C Orion i są obecnie wyposażone w nowy typ statku powietrznego.
Czytaj także: Setny Poseidon dostarczony US Navy
Proces przezbrajania dywizjonu rozpoczął się w listopadzie 2019 r. i zakończył się wraz z certyfikacją 14 maja bieżącego.
Dotychczas US Navy odebrała sto samolotów Boeing P-8A Poseidon. Wówczas też zaczęto przezbrajanie jednostek lotnictwa morskiego, co zainicjowało wycofywanie maszyn P-3C Orion. Poseidon, zdaniem pilotów i operatorów systemów pokładowych, w stosunku do Oriona zdecydowanie zwiększa możliwości operacyjne i stanowi rewolucję techniczną na wielką skalę.
Obok US Navy, która w sumie zamówiła 122 P-8A, Boeing zdobywa coraz więcej zagranicznych odbiorców tej konstrukcji. Dotychczas Poseidony sprzedano do Indii (18 w trzech transzach, znane jako P-8I Neptune), Australii (12, wszystkie dostarczone), Wielkiej Brytanii (9, dostawy w trakcie), Norwegii (5), Nowej Zelandii (4) i Republiki Korei (6). Wśród potencjalnych rynków zbytu wymienia się Arabię Saudyjską, a także państwa NATO. Eksploatujące Oriony bądź inne – obecnie przestarzałe – maszyny patrolowe bazowania lądowego.