Wydarzenie stało się okazją do dokonania podsumowania dotychczasowego przebiegu programu.
Jak podaje Boeing, flota samolotów P-8 Poseidon wylatała na całym świecie blisko 297 500 godzin. Poza US Navy, Boeing dostarcza maszyny kilku odbiorcom eksportowym. Łącznie zagraniczne dostawy objęły dotąd: 12 maszyn dla Australii (zastąpiły P-3C Orion), dwa P-8A do Wielkiej Brytanii (pozwolą na odbudowę potencjału utraconego po wycofaniu samolotów Nimrod MR2, łącznie Londyn odbierze 9 maszyn), a także osiem do Indii (wersja P-8I Neptune, obecnie rozpoczynają się odbiory kolejnych czterech). Dodatkowo Boeing otrzymał już zamówienia na produkcję samolotów dla: Norwegii, Nowej Zelandii i Republiki Korei.
Czytaj także: Wstępna gotowość brytyjskich Poseidonów
Jak wspomniano, US Navy odebrała już sto Poseidonów. W powyższej liczbie znajduje się 94 maszyn seryjnych i sześć przedseryjnych, które służą do prób i certyfikacji nowych rozwiązań. Poseidony zastępują w linii samoloty Lockheed Martin P-3C Orion. W ich konstrukcji wykorzystano rozwiązania rynku cywilnego ‒ bazą konstrukcyjną jest bowiem popularny samolot pasażerski średniego zasięgu Boeing 737NG.