Łącznie, za pośrednictwem amerykańskiej  procedury Foreign Military Sales, do Izraela trafi siedem takich wiropłatów.

Czytaj także: Pierwsza izraelska korweta rozpoczęła próby

Dostawa zmontowanych w Filadelfii śmigłowców stanowi pierwszą fazę programu modernizacji parku sprzętowego ośrodka szkolenia pilotów śmigłowców w bazie Hacerim niedaleko miasta Beer Szewa. Obecnie na pierwszym etapie szkolenia są wykorzystywane, zakupione w latach 70., śmigłowce Bell 206 (obecnie ok. 20). Oferta koncernu Leonardo pokonała w postępowaniu przetargowym dwóch rywali – firmę Bell i koncern Airbus.

Obok wiropłatów umowa obejmuje także usługę wsparcia logistycznego przez okres 20 lat. Pośredniczący w zakupie Departament Obrony Stanów Zjednoczonych zamówił je w grudniu 2019 r. Koncern Leonardo ma dostarczyć sprzęt do września tego roku. Zastosowanie procedury FMS i montaż w Filadelfii umożliwi wykorzystanie do sfinansowania zakupu środków amerykańskiej  pomocy wojskowej dla Izraela.

Czytaj także: Izrael coraz bliżej zakupu powietrznych tankowców KC-46A Pegasus

W ciągu najbliższych miesięcy linia montażu śmigłowców AW119 w Filadelfii będzie dostarczać maszyny także dla Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych. Poza siedmioma maszynami dla Sił Obronnych Izraela będą to śmigłowce dla US Navy. Departamencie Obrony w styczniu tego roku rozstrzygnął przetarg w programie AHTS (Advanced Helicopter Traning System). Dotyczył zakupu dla lotnictwa marynarki wojennej ok. 130 śmigłowców szkolno-treningowych nowego pokolenia. Wygrała je właśnie koncern Leonardo z AW119. Wstępne zamówienie obejmuje 32 wiropłaty.