Umowa ma wartość 85 mln dol. i dotyczy produkcji i dostawy trzech maszyn, które mają zostać dostarczone do sierpnia 2024 r. W momencie podpisania uruchomiono pierwszą transzę środków w wysokości 63,5 mln dol.
Czytaj także: USMC zmienia specyfikację programu MUX
Zamówione Stingray dołączą do czterech pierwszych, które zostały zakontraktowane po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego w sierpniu 2018 r. Tamta umową, obejmująca także koszty kontynuacji prac badawczo-rozwojowych, miała wartość 805 mln dolarów.
Boeing MQ-25A Stingray ma służyć jako bezzałogowy samolot tankowania powietrznego stacjonujący na lotniskowcach. Dzięki temu programowi amerykańskie lotnictwo morskie chce zaoszczędzić nalot wielozadaniowych samolotów bojowych Boeing F/A-18E/F Super Hornet, dla których ok. 30 proc. dotychczas wykonywanych misji to właśnie rola maszyn tankowania powietrznego. Nie można wykluczyć, że w przyszłości zostania opracowana bojowa wersja MQ-25A Stingray, której zadaniem będzie zwiększenie swobody operacyjnej lotnictwa załogowego w strefach chronionych przez zaawansowane środki obrony przeciwlotniczej Chin i Rosji.
Czytaj także: Laserowa komunikacja dla bezzałogowców