Obecnie do lotów próbnych wykorzystywane są dwa egzemplarze przedseryjne, które łącznie wykonały ponad 160 lotów o łącznym czasie ok. 180 godzin.
Czytaj także: Początek budowy seryjnych Red Hawków
Jednym z najnowszych wydarzeń programu było przeprowadzenie próby wyłączenia i włączenia silnika General Electric F404-GE103 w czasie lotu. Test wykonano na wysokości około 8000 metrów w rejonie lotniska zakładowego w St.Louis. Piloci doświadczalni Boeinga wyłączyli jednostkę napędową, a po 44 sekundach ponownie ją włączyli.
Przedseryjne samoloty szkolno-treningowe Boeing/Saab T-7A Red Hawk w locie. Fot./Boeing.
Boeing T-7A Red Hawk ma zastąpić w US Air Force obecnie eksploatowane samoloty szkolno-treningowe Northrop T-38 Talon. Decyzja o wyborze wspólnej propozycji Boeinga i szwedzkiego Saaba zapadła we wrześniu 2018 r., kiedy zwyciężyła ona w programie T-X. Tylko dla USAF zamówionych ma zostać 351 maszyn. Zdaniem producentów, globalne zapotrzebowanie na samoloty tej klasy sięga nawet 2600 sztuk.