Aktualizacja: 11.05.2025 13:33 Publikacja: 24.01.2020 08:47
Odrzutowy samolot szkolno-treningowy Boeing/Saab T-7A Red Hawk. Fot./Boeing.
Foto: Odrzutowy samolot szkolno-treningowy Boeing/Saab T-7A Red Hawk. Fot./Boeing.
Pierwsza partia zespołów i elementów posłuży do skompletowania siedmiu płatowców. Prace prowadzą zakłady Saaba w Linköping, a także Boeinga w St. Louis, w stanie Missouri. W tym ostatnim mieście zlokalizowana zostanie linia montażu finalnego tych samolotów. Przypomnijmy, Boeing i Saab zwyciężyły w programie T-X we wrześniu 2018 r.
Według aktualnych deklaracji Departament Obrony Stanów Zjednoczonych zamówi przynajmniej 351 egzemplarzy T-7A Red Hawk, które zastąpią w procesie szkolenia amerykańskich pilotów ponad półwieczne T-38 Talon. Nie można wykluczyć, że liczba zamówionych maszyn wzrośnie. Boeing liczy też na zdobycie rynków eksportowych. Według niektórych analiz globalne zapotrzebowanie na samoloty tej klasy oscyluje na poziomie 2600 sztuk.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas