Początek budowy seryjnych Red Hawków

Boeing rozpoczął produkcję zespołów przeznaczonych do pierwszych seryjnych samolotów szkolenia zaawansowanego T-7A Red Hawk, zamówionych przez US Air Force.

Publikacja: 24.01.2020 08:47

Odrzutowy samolot szkolno-treningowy Boeing/Saab T-7A Red Hawk. Fot./Boeing.

Odrzutowy samolot szkolno-treningowy Boeing/Saab T-7A Red Hawk. Fot./Boeing.

Foto: Odrzutowy samolot szkolno-treningowy Boeing/Saab T-7A Red Hawk. Fot./Boeing.

Pierwsza partia zespołów i elementów posłuży do skompletowania siedmiu płatowców. Prace prowadzą zakłady Saaba w Linköping, a także Boeinga w St. Louis, w stanie Missouri. W tym ostatnim mieście zlokalizowana zostanie linia montażu finalnego tych samolotów. Przypomnijmy, Boeing i Saab zwyciężyły w programie T-X we wrześniu 2018 r.

Według aktualnych deklaracji Departament Obrony Stanów Zjednoczonych zamówi przynajmniej 351 egzemplarzy T-7A Red Hawk, które zastąpią w procesie szkolenia amerykańskich pilotów ponad półwieczne T-38 Talon. Nie można wykluczyć, że  liczba zamówionych maszyn wzrośnie. Boeing liczy też na zdobycie rynków eksportowych. Według niektórych analiz globalne zapotrzebowanie na samoloty tej klasy oscyluje na poziomie 2600 sztuk.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego