Po Wielkiej Brytanii, która odebrała ostatni egzemplarz Typhoona Tranche 3A 27 września ubiegłego roku roku, także Niemcy i Hiszpanie odebrali ostatnie maszyny.

Czytaj także: RAF odebrał ostatniego Typhoona

W przypadku Luftwaffe, samolot EF2000 (nazwa Typhoon nie jest oficjalnie używana w Niemczech) o numerze taktycznym 31+53 oblatano 17 grudnia. Łącznie Republika Federalna Niemiec zamówiła 143 maszyny tego typu w trzech seriach produkcyjnych.

Ostatni C.16 dla Hiszpanii (w tym kraju także nie używa się nazwy Typhoon) nosi natomiast rejestrację C.16-78. Oblot maszyny wykonano około 10 grudnia. Łącznie Madryt kupił 72 samoloty tego typu.

Niemcy utracili dotąd w wypadkach dwa egzemplarze (kolizja w powietrzu 24 czerwca 2019 r.), a Hiszpanie trzy.

Czytaj także: Najbardziej zaawansowany Typhoon w powietrzu

W przypadku Republiki Federalnej Niemiec nie będą to zapewne ostatnie maszyny tego typu. Niemcy planują  zakup kolejnych. W Luftwaffe zastąpią maszyny należące do I serii produkcyjnej, których modernizacja do standardu Tranche 3 została uznana za nieopłacalną. Dodatkowo istnieje szansa, że to właśnie EF2000 zastąpią samoloty uderzeniowe Panavia Tornado. O to zamówienie konsorcjum Eurofighter rywalizuje z amerykańskim Boeingiem promującym na rynku niemieckim samoloty wielozadaniowe F/A-18E/F Super Hornet i przełamania obrony przeciwlotniczej E/A-18G Growler.