Pierwszy egzemplarz dostarczono 9 września do bazy lotniczej w Norfolk, gdzie trafił on do eskadry VAW-120 „Greyhawks”. Nowa konfiguracja obejmuje instalację wysięgnika do uzupełniania paliwa w powietrzu za pomocą giętkiego przewodu tankującego. Rozwiązanie jest jest standardem dla US Navy oraz US Marine Corps. Dostawę poprzedziły testy, które realizowała jednostka doświadczalna z udziałem producenta.
Czytaj także: Popyt na drony będzie rósł. Amerykanie zwiększają produkcję
Dzięki zainstalowaniu wysięgnika do zaopatrywania się w dodatkowe paliwo w locie, E-2D Hawkeye należące do US Navy mogą pozostać w powietrzu ponad 5 godzin. Według planów, do końca 2020 r., zmodernizowane E-2D Hawkeye mają stanowić wyposażenie dwóch eskadr US Navy. Poza samolotami pochodzącymi z bieżącej produkcji, modernizacji ulegną także wcześniej dostarczone płatowce.
Tylko dla US Navy Northrop Grumman zbuduje 75 E-2D Hawkeye. Dodatkowo samoloty tego typu są oferowane na eksport, pierwszym klientem stały się Siły Samoobrony Japonii, które planują zakup 12 egzemplarzy. W przeciwieństwie do US Navy, Japończycy zażądali zwiększenia pojemności integralnych zbiorników pokładowych, które umożliwiają pozostanie w powietrzu przez 8 godzin bez tankowania. Obecnie Northrop Grumman oferuje E-2D Hawkeye także innym państwom, wśród nich można wymienić m.in. Francję oraz Indie.
Czytaj także: Ruszają testy polowe nowego systemu obrony dla śmigłowców