Umowa ma maksymalną wartość 2,5 mld dol., ale w momencie zawarcia nie uruchomiono żadnych funduszy. Będą one przelewane wraz z podpisywaniem kontraktów na poszczególne partie produkcyjne.

Departament Obrony zamówił Strykery w wersji ze wzmocnionym podwoziem – Double V-Hull A1.  lepiej zabezpieczającym przewożonych żołnierzy przed detonacjami min. Umowa ma obowiązywać do maja 2027 r.

Czytaj także: Tajlandia przejmuje Strykery

Nowe Strykery powstaną poprzez gruntowną przebudowę już eksploatowanych pojazdów. Line produkcyjne w Stanach Zjednoczonych (Anniston w stanie Alabama i Lima w Ohio) zamknięto pod koniec 2014 r., po dostarczeniu ok. 4500 egzemplarzy różnych wersji. Strykery stanowią obecnie wyposażenie dziewięciu brygadowych zespołów bojowych US Army, a także trafiły do wyposażenia jednostek wsparcia i specjalnych.