Wstępne oceny wskazują, że malowanie jest zbliżone do schematu zastosowanego na dostarczanych Katarowi samolotach Dassault Rafale i obecnie używanych Dassault Mirage 2000-5. Pierwszy F-15QA Advanced Eagle został oblatany w kwietniu tego roku, a umowa obejmuje dostawę 36 egzemplarzy do końca 2022 r. Obok maszyn produkcji amerykańskiej Katar zakupił w ostatnich latach także samoloty wielozadaniowe Dassault Rafale we Francji i Eurofighter Typhoon w Wielkiej Brytanii.

Czytaj także: Pierwszy lot F-15QA dla Kataru

Obecnie w zakładach Boeinga trwają prace przy realizacji kontraktu dla Kataru, a także kończy się produkcja maszyn F-15SA dla Arabii Saudyjskiej. Boeing prowadzi także negocjacje z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych w sprawie zakupu nawet 144 egzemplarzy F-15EX Advanced Eagle, które mają bazować na rozwiązaniach zastosowanych i certyfikowanych na F-15QA i F-15SA.