Maszyna, podczas przeprowadzonych prac, otrzymała nowy optoelektroniczny system obserwacji, zwiększający świadomość sytuacyjną załogi.

Doposażenie zrealizowało konsorcjum firm GB Aircraft i Ceska Letecka Servisni. Maszyna powróciła do służby w I Wydziale Lotniczym Zarządu Granicznego Komendy Głównej Straży Granicznej z siedzibą w Gdańsku. W ramach doposażenia śmigłowiec otrzymał optoelektroniczną głowicę obserwacyjną L3 Harris Wescam MX-10. Otrzymał także system zarządzania misją Euroavionics RN7 wraz z cyfrowym rejestratorem sygnału wizyjnego.

Czytaj także: Ostatnia Anakonda Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej po remoncie

Prace zlecono 30 listopada 2018 r. na mocy umowy o wartości 5 mln zł brutto. Wybór wspomnianego wyżej konsorcjum był wynikiem otwartego postępowania przetargowego, w którym pokonało ono dwie inne firmy.

Śmigłowiec W-3AM Anakonda (SP-VRN) jest użytkowany przez Straż Graniczną od 2007 r. W ostatnich miesiącach formacja intensywnie modernizuje flotę swych statków powietrznych i wzbogaciła się o dwa inne wiropłaty ‒ Robinsona R44 i Airbusa H135. Dodatkowo oczekuje na dostawę dwóch samolotów patrolowych LET Aircraft Industries L-410UVP E-20.