Państwo, będące jednym z uczestników programu A400M, zamówiło jeden egzemplarz.

Maszyna spędziła w powietrzu pięć godzin. W tym czasie sprawdzono pracę systemów pokładowych. Start i lądowanie odbyły się z lotniska w Sewilli, gdzie mieści się centrum montażu końcowego A400M Atlas. Luksemburg jest przedostatnim państwem spośród tych które zamówiły Atlasy, które oczekuje na rozpoczęcie dostaw. Luksemburska maszyna będzie eksploatowana wspólnie z siedmioma zamówionymi przez Belgię. Także w przypadku Belgii dostawy samolotów rozpoczną się dopiero w bieżącym roku.

Czytaj także: Luksemburski A400M gotowy

Airbus zebrał dotychczas zamówienia na 174 samoloty transportowe A400M Atlas, spośród których dostarczono ponad 80. Ze względu na brak nowych zamówień,  Airbus rozpoczął już procedurę ograniczenia tempa produkcji w celu wydłużenia czasu działania linii montażowej. Brak nowych zamówień spowodowały m.in. z czynniki polityczne. Przykładowo Niemcy skutecznie hamują możliwość sprzedaży tych samolotów do Arabii Saudyjskiej, która poszukuje następców dla obecnie eksploatowanych Lockheed Martin C-130 Hercules.