Wrześniowa umowa ma wartość 2,6 mld dol. i dotyczy 15 samolotów wraz z dwoma zapasowymi silnikami, pięcioma podskrzydłowymi zasobnikami dla giętkich przewodów tankujących, pakietem części zamiennych i wsparciem obsługi. Termin realizacji zlecenia ustalono na do marca 2023 r. W momencie zawarcia kontraktu uruchomiono pełne finansowanie zlecenia.

Czytaj także: Nowe problemy z KC-46A Pegasus

Według długofalowych planów US Air Force Boeing może obecnie liczyć na zamówienie 179 KC-46A Pegasus. Samolot jest oferowany na eksport, pierwszym odbiorcą będą Japońskie Lotnicze Siły Samoobrony. Dotychczas Boeing dostarczył USAF 19 seryjnych KC-46A.

Program KC-46A nie ustrzegł się jednak problemów technicznych, m.in. wstrzymano loty z ładunkami cargo i fotelami pasażerskimi. Decyzja miała związek z możliwością samoczynnego odblokowania mocowań zabezpieczających na pokładzie głównym. Kolejnym problemem jest brak certyfikacji podskrzydłowych zasobników z giętkimi przewodami tankującymi.

Czytaj także: Boeing rozpoczął montaż pierwszego KC-46A dla Japonii