Powodem decyzji są problemy z układem mocowania palet na pokładzie głównym. W czasie kilkunastu lotów próbnych odnotowano samoczynne otwarcie blokad. To groziło przesunięciem ładunków lub foteli pasażerskich. Zmiana środka ciężkości może, w ostateczności, grozić katastrofą lecącego samolotu.

Czytaj także: MSPO 2019: Śmigłowce Boeinga w Kielcach

W ramach rozwiązań tymczasowych, Amerykanie podjęli decyzję o zdegradowaniu KC-46A Pegasus wyłącznie do roli samolotu tankowania powietrznego. Boeing ma rozwiązać problem wraz z inżynierami Departamentu Obrony.

KC-46A Pegasus został certyfikowany do transportu do 18 palet transportowych 463L lub do 58 pasażerów. Obecnie jest jedynym samolotem klasie MRTT (Multi-Role Transport-Tanker), który otrzymał boczne drzwi ładunkowe cargo. Umożliwiają one sprawny za i wyładunek palet oraz modułów pasażerskich z pokładu głównego. Dzięki tej funkcji może on także służyć jako wsparcie dla innych typów samolotów bojowych przewożąc zespół techniczny oraz podstawowe wyposażenie do wysuniętej bazy operacyjnej. Jednocześnie dzięki możliwościom transportowym KC-46A Pegasus może stanowić uzupełnienie dla floty wyspecjalizowanych maszyn transportowych.

Czytaj także: Boeing rozpoczyna testy nowego samolotu