Najnowszy lotniskowiec z gotowym kadłubem

Stocznia Huntington Ingalls Industries w Newport News zamontowała ostatnią sekcję kadłuba atomowego lotniskowca uderzeniowego USS John F. Kennedy (CVN 79). Jest to drugi okręt typu Gerald R. Ford budowanego dla US Navy.

Publikacja: 15.07.2019 01:00

Montaż ostatniej sekcji kadłuba lotniskowca USS John F. Kennedy (CVN 79). Fot./Huntington Ingalls In

Montaż ostatniej sekcji kadłuba lotniskowca USS John F. Kennedy (CVN 79). Fot./Huntington Ingalls Industries.

Foto: Montaż ostatniej sekcji kadłuba lotniskowca USS John F. Kennedy (CVN 79). Fot./Huntington Ingalls Industries.

Ostatnia z sekcji, ważąca 780 ton, obejmowała dziobową część kadłuba i pokładu lotniczego USS John F. Kennedy (CVN 79). Jej kompletowanie trwało około 18 miesięcy, a jej przystykowanie kończy pierwszy etap budowy okrętu.

Czytaj także: USS John F. Kennedy nabiera kształtów

Kolejne miesiące zajmą uzupełniające prace montażowe i wykończeniowe, które poprzedzą uroczysty chrzest lotniskowca, przewidziany na drugą połowę bieżącego roku. Następne w kolejce jest wodowanie, co w przypadku amerykańskich okrętów tej klasy oznacza wyholowaniu z suchego doku montażowego.

""

Montaż ostatniej sekcji kadłuba lotniskowca USS John F. Kennedy (CVN 79). Fot./Huntington Ingalls Industries.

radar.rp.pl

Lotniskowiec USS John F. Kennedy jest drugim okrętem typu Gerald R. Ford, a także drugim nazwanym na cześć 35. Prezydenta Stanów Zjednoczonych. Kontrakt na jego budowę podpisano w styczniu 2009 r. Palenie blach rozpoczęło się w lutym 2011 r., a uroczyste położenie stępki odbyło się 22 sierpnia 2015 r.

W budowie jednostki wykorzystano doświadczenia zdobyte przy pracach nad prototypem. Dzięki temu, co podkreśla stocznia, udało się obniżyć koszty i czas budowy poszczególnych sekcji. Według planów ma on zastąpić w służbie lotniskowiec USS Nimitz (CVN 68). Przekazanie Keneddy’ego planowane jest na rok 2020.

Czytaj także: Gorąca dyskusja o europejskim lotniskowcu

W stoczni Huntington Ingalls Industries w Newport News trwają także prace  nad budową trzeciego okrętu, który otrzyma nazwę USS Enterprise. Uroczyste palenie pierwszych blach do niego miało miejsce 21 sierpnia 2017 r. Co ciekawe, w jego konstrukcji ma zostać zastosowana stal uzyskana z rozbiórki dawnego USS Enterprise (CVN 65), który zakończył służbę w lutym 2017 r.

Ostatnia z sekcji, ważąca 780 ton, obejmowała dziobową część kadłuba i pokładu lotniczego USS John F. Kennedy (CVN 79). Jej kompletowanie trwało około 18 miesięcy, a jej przystykowanie kończy pierwszy etap budowy okrętu.

Czytaj także: USS John F. Kennedy nabiera kształtów

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego