I choć okręt trafił do Deutsche Marine z czteroletnim opóźnieniem, to nadal pozostaje on najnowocześniejszą jednostką w siłach morskich naszego zachodniego sąsiada. Trzy kolejne okręty tego typu zostały już zwodowane, trwa ich wyposażanie i wkrótce wejdą do linii.
Budowa pierwszej fregaty typu F125, która otrzymała nazwę Baden-Württemberg, ruszyła w 2011 r. W maju rozpoczęto prefabrykację blach, a stępkę okrętu położono 2 listopada. Wodowanie miało miejsce 12 grudnia 2013 r. Pierwotny harmonogram przewidywał, że do służby w Deutsche Marine okręt wejdzie w 2016 r.
Czytaj także: Fregata Alsace zwodowana
Projekt, w zasadzie od samego początku, trapiły problemy techniczne. Doszło nawet do tego, że Federalne Biuro ds. Wyposażenia, Technologii Informacyjnych i Wsparcia Federalnych Sił Zbrojnych (BAAINBw), które m.in. odpowiada za zakupy dla Bundeswehry, zwróciło okręt producentowi. Konsorcjum firm stoczniowych thyssenkrupp Marine Systems i Lürssen Defence. Stało się tak z powodu wykrytych usterek i wad konstrukcyjnych.
Najpoważniejsze problemy dotyczyły nie dającego się skompensować przechyłu okrętu na prawą burtę o 1,3°. Problemem było także niestabilne oprogramowanie systemu walki. Dodatkowo przekroczono limit wyporności okrętu, co negatywnie odbiło się osiągach jednostki. Usunięcie wad spowodowało wzrost ceny pierwszego okrętu do kwoty ok. 800 mln euro (początkowo fregata miała kosztować ok. 650 mln).