Köln (F 265) otwiera serią pięciu korwet drugiej serii typu K130 Braunschweig. Jej stępkę położono 25 kwietnia 2019 r., zaś zwodowano ją 16 października 2020 r. Okręt ma być przekazany Marynarce Wojennej Republiki Federalnej Niemiec w przyszłym roku. Niebawem rozpoczną się jego stoczniowe próby morskie.
Pierwsza seria, również składająca się z pięciu korwet, rozpoczęła służbę w latach 2008-2013 i wchodzi w skład, nowo utworzonego, 1. Dywizjonu Korwet (1. Korvettengeschwader), bazującego w porcie wojennym Hohe Düne w Warnemünde koło Rostoku.
Drugą serię pięciu korwet typu K130 (Köln) buduje konsorcjum celowe ARGE K130. Tworzą je: Fr. Lürssen Werft GmbH & Co. KG (lider, obecna nazwa Naval Vessels Lürssen, NVL), thyssenkrupp Marine Systems GmbH i German Naval Yards Kiel GmbH. Stocznie należące do tych spółek podzieliły proces budowy między swoje zakłady. W ramach tej decentralizacji przednie części korwet produkują stocznie Lürssen w Vegesack (dwie) i German Naval Yards Kiel w Kilonii (trzy), zaś wszystkie „połówki" tylne Lürssen Peene-Werft w Wolgaście. Gotowe kawałki kadłubów są holowane do hamburskiej stoczni Lürssen Blohm+Voss, w której są łączone w całość w krytym doku. Tam też okręty są wodowane i wyposażane.
Niedawno położono stępkę ostatniej w serii Lübeck (F 269), dziesiątej korwety dla niemieckiej floty. Dostawy okrętów mają zakończyć się w 2025 r. Ponadto do centrum szkolenia w Wilhelmshaven trafią elementy systemu walki tych okrętów.