Na liście do wycofania znalazło się: 47 wielozadaniowych samolotów myśliwskich Lockheed Martin F-16C/D, 48 myśliwców przechwytujących Boeing F-15C/D Eagle, 20 bezzałogowych samolotów rozpoznawczych dalekiego zasięgu Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk Block 30, 18 samolotów tankowania powietrznego Boeing KC-135R Stratotanker i 14 McDonnel Douglas KC-10A Extender, 13 transportowych Lockheed Martin C-130H Hercules oraz 4 obserwacji obiektów naziemnych z powietrza i wskazywania celów Northrop Grumman E-8C J-STARS.

Kongres wycofał wcześniejsze ograniczenia dotyczące redukcji floty samolotów tankowania powietrznego KC-10A. Według wcześniejszych ustaleń, siły powietrzne zobligowane były do utrzymania w służbie w roku podatkowym 2022 nie mniej niż 38 tankowców KC-10A i nie mniej niż 26 w 2023. Finalny zapis ustawy otwiera przed US Air Force drogę do wycofania w 2023 roku większej liczby samolotów tego typu.

Ustawa na rok podatkowy 2022 nakazuje siłom powietrznym utrzymanie floty 45 bombowców strategicznych Rockwell B-1B Lancer. W 2021 US Air Force otrzymały zgodę na przesunięcie do składnic sprzętu 17 najstarszych i najbardziej wyeksploatowanych maszyn tego typu. Dzięki zaoszczędzonym w ten sposób środkom mają mieć możliwość utrzymania w dobrej kondycji pozostałych 45 egzemplarzy. Proces wycofywania B-1B będzie mógł zostać wznowiony dopiero od października 2023 r., pod warunkiem jednak, że do jednostek zaczną napływać nowe bombowce strategiczne Northrop Grumman B-21A Raider.

Po raz kolejny Kongres nie zgodził się na zmniejszenie liczby samolotów szturmowych Fairchild Republic A-10C Thunderbolt II. Siły powietrzne planowały wycofanie w 2022 42 najbardziej wyeksploatowanych egzemplarzy. Podobnie jak miało to miejsce w poprzednich latach, legislatorzy nie zgodzili się na to, zobowiązując US Air Force do utrzymania w służbie 281 A-10C.

Wycofanie w roku podatkowym 2022 znacznej liczby samolotów ma przede wszystkim pozwolić na „uwolnienie" finansów potrzebnych na zakup fabrycznie nowych maszyn, finansowanie programów badawczych oraz rozwój i wdrażanie nowych systemów bojowych. Większość zakupów dla US Air Force w roku podatkowym 2022 dotyczyć będzie nowych myśliwców wielozadaniowych. Kongres zatwierdził zakup 48 samolotów myśliwskich 5. generacji Lockheed Martin F-35A Lightning II. Jednocześnie zwiększył pulę zakupową myśliwców wielozadaniowych Boeing F-15EX Eagle II z 12, o które postulowały siły powietrzne, do 17 egzemplarzy. Ponadto, w 2022 siły powietrzne mają zakupić: 14 samolotów tankowania powietrznego Boeing KC-46A Pegasus, 14 śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych Lockheed Martin HH-60W Jolly Green II, cztery bezzałogowe samoloty rozpoznawczo-uderzeniowe General Atomics MQ-9A Reaper, trzy samoloty transportowe specjalnego przeznaczenia Lockheed Martin MC-130J Commando II i cztery średnie samoloty transportowe C-130J Hercules.