Jest on wykorzystywany na poligonie Yuma Proving Ground do testów autonomicznego podwozia do działa XM1299.
W ramach programu powstać mają urządzenia umożliwiające operowanie armatohaubicy XM1299 (docelowo M1299, ma uzupełnić, a docelowo zastąpić działa rodziny M109) w trybie zdalnego sterowania. Dzięki oddaleniu obsługi od działa o kilkanaście-kilkadziesiąt km (oraz dzięki dużemu zasięgowi pocisków z działa o lufie długości 58 kalibrów ‒ do 70 km z amunicją klasyczną i ok. 130 km z amunicją z dodatkowym napędem typu ramjet) znacząco ma spadać ryzyko utraty obsługi.
Demonstrator pojazdu składa się z podwozia i ekwiwalentu gabarytowo-masowego wieży (brak urządzenia imitującego ‒ bądź co bądź rekordowo długą lufę działa) ‒ powstał najwyraźniej w oparciu o wóz amunicyjny M992. Pojazd wyposażono w bogatą aparaturę elektroniczną, w tym liczne czujniki zapewniające obsłudze świadomość sytuacyjną na odpowiednim poziomie. Sama obsługa zajęła miejsce w demonstracyjnym stanowisku sterowania, umieszczonym wewnątrz specjalnie dostosowanego busa. Żołnierze mają do dyspozycji odpowiednie kontrolery i zestawy wyświetlaczy, zapewniających obraz z otoczenia działa, wgląd do niektórych jego elementów (także zewnętrznych) czy informacje na temat bieżącego stanu podsystemów (z systemu autodiagnostycznego itd.). Doświadczenia z testów zostaną wykorzystane także w procesie ubezzałogowienia wozów amunicyjnych M992. Prace w obydwu programach realizowane są równolegle.