Powodem powyższej decyzji była analiza wymagań Departamentu Obrony. Spółka stwierdziła, że spełni wymagań koncepcją zaproponowaną przez koncern w FFG(X). Dotyczyła ona budowy powiększonej wersji wielozadaniowych okrętów typu Freedom klasy LCS, budowanych w stoczni Marinette Marine.
Czytaj także: Nowe okręty dla US Navy
Nowym celem marketingowym Lockheed Martina w tym projekcie będzie zaoferowanie pozostałym ‒ obecnie czterem ‒ oferentom zespołów, które mogą zostać wykorzystane jako elementy wyposażenia ich fregat. Mowa m.in. o pionowych wyrzutniach Mk 41 czy systemie kierowania walką COMBATSS-21.
Obok Lockheed Martina, w programie FFG(X) uczestniczyły firmy: Austal USA (powiększona wersja wielozadaniowego okrętu Independence), Fincantieri Marine Group (FREMM), General Dynamics (zamerykanizowana wersja Álvaro de Bazán) i Huntington Ingalls Industries (Legend).
Według aktualnych planów US Navy ma zamówić 20 fregat. Producenta poznamy do 2020 r.