Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 13.06.2025 09:26 Publikacja: 05.12.2022 16:25
Wizja systemu SCAF, czy raczej FCAS (Future Combat Air System), jak go nazywa się w Niemczech, według Airbusa.
Foto: Airbus DS
Z oświadczenia DGA wynika, że zażegnano wszelkie różnice zdań i niesnaski, które narosły pomiędzy niemiecko-hiszpańską spółką Airbus Defence and Space a francuską Dassault Aviation. Dotyczyły one przede wszystkim sporu o podział zadań rozwojowych i dzielenie się rozwiązaniami technicznymi przy konstruowaniu samego samolotu, tzw. NGF (New Generation Fighter), głównej części składowej programu SCAF. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami politycznymi pomiędzy Berlinem i Paryżem, to Francja miała być liderem projektu, prowadzonego przez Dassault Aviation. Jednak Airbus Defence and Space sprzeciwiał się roli podwykonawcy, zdradzając znacznie większe ambicje. Prezesi Airbus Defence and Space i Dassault Aviation od miesięcy nie szczędzili sobie w mediach uszczypliwości, a francuscy politycy dawali do zrozumienia, że w razie braku możliwości porozumienia z Niemcami, Francja poprowadzi program rozwojowy samodzielnie, bo ma ku temu potencjał techniczny.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas