System ADS-B Out (Automatic Dependent Surveillance – Broadcast Out) to urządzenie transmitujące w czasie rzeczywistym dane na temat aktualnej pozycji statku powietrznego w przestrzeni.
Pozycja jest obliczana na bazie sygnału GPS, a uzyskiwany obraz przypomina odczyt radarowy pokazujący pozycję, kierunek i numer lotu. Dane te w postaci skompresowanej nadawane są przez system ADS-B na częstotliwościach 1030–1090 MHz. Ich odbiorcą mogą być wszystkie inne statki powietrzne wyposażone w ADS-B oraz naziemne odbiorniki ADS-B.
Czytaj także: US Air Force rozwijają koncepcję operacji z lotnisk wysuniętych
System jest też użytecznym narzędziem do określania pozycji samolotów lub innych obiektów na lotniskach. Rozróżnia się dwa rodzaje systemów: ADS-B Out oraz ADS-B In. Pierwszy z nich to transponder nadający dane na temat pozycji statku powietrznego. Drugi, ADS-B In, służy jedynie do odbierania informacji z sieci naziemnej.
Instalacja systemu ADS-B Out ma zostać przeprowadzona we flocie 398 samolotów Boeing KC-135R i T (344 KC-135R i 54 KC-135T). Proces ten nie jest jednakże częścią prowadzonego obecnie programu modernizacji awioniki w KC-135 Stratotanker do standardu Block 45.