Kontrakt na samoloty podpisano 22 marca bieżącego roku. Wartość porozumienia wynosi 2 mld dol. Aby ograniczyć koszty, dwa spośród pięciu samolotów E-7 Wedgetail będą pochodzić z cywilnego rynku wtórnego. Maszyny zostaną przebudowane w zakładach Marshall Aerospace w Cambridge.

Czytaj także: Pierwszy Poseidon dla RAF nabiera kształtów

Znalezienie odpowiednich samolotów zlecono dostawcy. Pozostałe trzy będą pochodzić z bieżącej produkcji.

Powyższa informacja może wskazywać, że brytyjskie E-7 Wedgetail będą reprezentować nową konfigurację zabudowy. Dotychczasowi odbiorcy (Australia, Republika Korei i Turcja) zamawiali fabrycznie nowe samoloty. Konstrukcja bazuje na komercyjnych 737-700ER, choć część elementów konstrukcji zapożyczono z większych 737-800. Problem w tym, że produkcję rodziny 737-700 zakończono jednak w lipcu 2018 r., a modelu ER znacznie wcześniej.

Czytaj także: Amerykańskie F-35 na brytyjskim lotniskowcu