Jedną z uczestniczących jednostek był zmodernizowany kuter desantowy projektu 03160 Raptor. Najprawdopodobniej wprowadzone zmiany są następstwem doświadczeń wyniesionych z wojny przeciwko Ukrainie.
Te niewielkie jednostki, wzorowane niewątpliwie na szwedzkich kutrach desantowych Stridsbåt 90H, zbudowała stocznia Pełła mająca swoją siedzibę w podpetersburskiej miejscowości Otradnoje. Mają one wyporność pełną 23 ton, przy wymiarach 16,9×4,1×0,9 m. Umożliwiają przewóz do 20 w pełni wyekwipowanych żołnierzy, podczas gdy stała załoga liczy dwie osoby. Napęd stanowią dwa silniki wysokoprężne Caterpillar C18 o mocy po 847 kW/1150 KM napędzające dwa pędniki wodnostrumieniowe KaMeWa 36A3. Opisywane kutry służą w trzech spośród pięciu flot WMF od 2013 r. Łącznie dotąd przekazano odbiorcy 17 kutrów, z których aż dziewięć trafiło do Floty Bałtyckiej i rozdzielono pomiędzy obie główne bazy tego związku operacyjnego tj. Leningradzką Bazę Wojenno-Morską z portami w Kronsztadzie i Łomonosowie oraz Bałtycką Bazę Wojenno-Morską w Bałtyjsku. Spośród nich dwa (Gieorgij Potiechin i Junarmiejec Moskwy) wykończone zostały w podwyższonym standardzie VIP i przeznaczone są do przewozu najważniejszych osób w państwie z prezydentem Federacji Rosyjskiej włącznie. Ich cechą charakterystyczną jest m.in. białe malowanie i brak stałego uzbrojenia. Pozostałe siedem jednostek podlega Flocie Czarnomorskiej (z których cztery utracono w trakcie tzw. operacji specjalnej w Ukrainie), a pojedyncza operuje na wodach Morza Kaspijskiego w ramach tamtejszej Flotylli Kaspijskiej.