Departament Obrony zamawia kolejną partię transporterów Stryker

Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z General Dynamics Land Systems dotyczącej zamówienia kolejnej partii kołowych transporterów opancerzonych Stryker.

Publikacja: 30.11.2022 14:39

Kołowy transporter opancerzony M1126 Stryker.

Kołowy transporter opancerzony M1126 Stryker.

Foto: US Army/Capt. Daniel Parker

Co ciekawe, mowa o pojazdach w bazowej konfiguracji, z tzw. płaskim dnem, a więc bez wzmocnionej ochrony przeciwminowej.

Jest to umowa ramowa o maksymalnej wartości 146,7 mln dolarów, która ma zostać zrealizowana do końca listopada 2024 r. W momencie podpisania nie uruchomiono finansowania – poszczególne partie produkcyjne mają być finansowane niezależnie na podstawie zamówień cząstkowych. Strony nie informują o szczegółach dostaw, jednak biorąc pod uwagę fakt, że US Army inwestuje spore fundusze w modernizację posiadanych wozów do standardu z wzmocnionym dnem (DVH, double-V hull), możliwe są dwie opcje. Chodzi o zakup pojazdów bazowych, które posłużą do montażu systemu przeciwlotniczego IM-SHORAD (docelowo plany mówią o 144 Strykerach w tej konfiguracji) bądź sprzedaż odbiorcy zagranicznemu. Dotychczas pojazdy rodziny Stryker trafiły z nadwyżek US Army tylko do Tajlandii (60 bazowej wersji M1126).

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego