Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 08:43 Publikacja: 30.11.2022 14:39
Kołowy transporter opancerzony M1126 Stryker.
Foto: US Army/Capt. Daniel Parker
Co ciekawe, mowa o pojazdach w bazowej konfiguracji, z tzw. płaskim dnem, a więc bez wzmocnionej ochrony przeciwminowej.
Jest to umowa ramowa o maksymalnej wartości 146,7 mln dolarów, która ma zostać zrealizowana do końca listopada 2024 r. W momencie podpisania nie uruchomiono finansowania – poszczególne partie produkcyjne mają być finansowane niezależnie na podstawie zamówień cząstkowych. Strony nie informują o szczegółach dostaw, jednak biorąc pod uwagę fakt, że US Army inwestuje spore fundusze w modernizację posiadanych wozów do standardu z wzmocnionym dnem (DVH, double-V hull), możliwe są dwie opcje. Chodzi o zakup pojazdów bazowych, które posłużą do montażu systemu przeciwlotniczego IM-SHORAD (docelowo plany mówią o 144 Strykerach w tej konfiguracji) bądź sprzedaż odbiorcy zagranicznemu. Dotychczas pojazdy rodziny Stryker trafiły z nadwyżek US Army tylko do Tajlandii (60 bazowej wersji M1126).
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas