Umowa, opiewająca na kwotę 72 mln dolarów i zawarta została z nieujawnionym państwem. W jej ramach firma dostarczy także niezbędne wsparcie logistyczne i szkoleniowe.

Umowa ma zostać zrealizowana w ciągu 24 miesięcy. Zamówiony bezzałogowiec wyposażony zostanie w innowacyjny system SkEye WAPS (Wide-Area Persisent Surveillance solutions). Dzięki wyposażeniu w wiele obiektywów obserwujących jednocześnie niemal cały 360° sektor wokół i poniżej aparatu umożliwia fotograficzne mapowanie terenu z niespotykaną wcześniej dokładnością. Dodatkowo pozyskany obrazy będą łączone ze sobą dzięki czemu analitycy będą mieli ułatwione zadanie podczas jego analizy. Standardowe głowice optoelektroniczne dostarczają jednorazowo obraz stanowiący jedynie wycinek całego obszaru zainteresowania (AOI – Area Of Interest). Według oficjalnie udostępnionych informacji WAPS jest w stanie dostarczyć obraz przedstawiający niemal 80 km2.

Zamówiony aparat otrzyma także klasyczną głowicę obserwacyjną typu SPECTRO XR. Wyposażenie elektroniczne uzupełnią dodatkowo: system rozpoznania elektronicznego (SIGINT) i satelitarne łącze o wysokiej przepustowości.

Bezzałogowce rodziny Hermes 900 to aparaty klasy MALE (Medium-Altitude Long Endurance) z pułapem operacyjnym 9144 m. Wyposażone są w zewnętrzne punkty podwieszeń i wewnętrzną komorę, w której można zainstalować wyposażenie o masie do 250 kg (łączna ładowność nie może przekroczyć 350 kg). Legitymują się przy tym maksymalną masą startową 1180 kg przy rozpiętości 15 m i długości kadłuba 8,3 m. Napęd stanowi turbodoładowany silnik tłokowy Rotax 914F o mocy 86 kW/117 KM, który umożliwia Hermesowi 900 przebywanie w powietrzu przez 36 godzin przy prędkości patrolowej 112 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.

Maszyny tego typu eksploatowane są obecnie przez 15 państw i organizacji na świecie, w tym przez: Azerbejdżan (dwa dostarczone w 2017 r.), Brazylię (3 zestawy), Kanadę (1 aparat), Chile (3 aparaty), Kolumbię (co najmniej 1 aparat), Islandię, Izrael, Meksyk (2 aparaty), Filipiny (łącznie 9 zamówionych), Szwajcarię (6 aparatów) i Europejską Agencję Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA).