Firma nie podała zbyt wielu szczegółów oferty. Wiadomo jednak, że Oshkosh współpracuje z firmami: Pratt Miller Defense, Hanwha Defense USA, Rafael Advanced Defense Systems, QinetiQ i Plasan, co każe przypuszczać, że propozycja bazować będzie na bojowym wozie piechoty Hanwha AS21 Redback z wieżą rodziny Rafael Samson II, przy czym najprawdopodobniej obydwa wyroby bazowe zostaną poddane szerokiej modyfikacji, tak, aby spełnić wymagania potencjalnego użytkownika (podobny proces przechodzi np. konkurencyjny tzw. American Lynx, zamerykanizowana odmiana Lynxa KF41 Rheinmetalla). Zespół ma ogromne doświadczenie w zakresie projektowania pojazdów bojowych, inżynierii cyfrowej czy innowacyjnych metod produkcji.
Fazy 3. i 4. programu OMFV polegać będą na dopracowywaniu cyfrowych projektów proponowanych pojazdów do poziomu szczegółowego projektu (faza 3.) oraz na budowie i testach prototypów (faza 4.). W trzecim kwartale roku podatkowego 2023 przyznane zostaną maksymalnie trzy kontrakty (spośród pięciu wskazanych latem 2021 r. ofert), a zwycięzcy będą mieli dostarczyć po maksymalnie 11 prototypowych pojazdów i dwa zestawy urządzeń (kadłub i wieża) do badań balistycznych, dane cyfrowe itd. Wybór dostawcy ‒ faza 5. programu OMFV ‒ nastąpi pod koniec roku podatkowego 2027, a zwycięzca otrzyma zamówienie na dostawę pojazdów produkcji wstępnej z terminem na rok podatkowy 2029.