Aktualizacja: 19.04.2025 17:21 Publikacja: 07.11.2022 20:36
Włoskie lotnictwo prawdopodobnie wzbogaci się nie o dwa, ale o sześć powietrznych tankowców Boeing KC-46A.
Foto: US Air Force
Powyższa informacja to wynik analiz wskazujących, że ujednolicenia wyposażenia i konfiguracji samolotów tankowania powietrznego może być niemożliwe – obecnie włoskie lotnictwo eksploatuje cztery Boeingi KC-767A, dostarczone w latach 2011-2012, które miały być uzupełnione przez dwa KC-46A Pegasus. Zainteresowanie Włoch zamówieniem tych ostatnich zostało odnotowane m.in. latem ubiegłego roku. Zmiana koncepcji wynika z różnic w budowie i wyposażeniu – pomimo, że KC-767A i KC-46A bazują na konstrukcji samolotu pasażerskiego Boeing 767, zmiany są na tyle rozległe, że pojawił się brak ekonomicznego sensu takiej operacji.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas