Zgoda urzędników Departamentu Obrony to wynik analiz związanych z wyjaśnieniami firmy Honeywell, dostawcy zintegrowanego modułu zasilania, w którym wykryto stopy metali dostarczane z Chińskiej Republiki Ludowej. Już we wrześniu urzędnicy Pentagonu zapewniali, że zespół, w którym je zastosowano nie stanowi zagrożenia z punktu widzenia ewentualnego ujawnieniem szczegółów konstrukcji samolotu, które powinny pozostawać niejawne. Departament Obrony wskazał, że Lockheed Martin znalazł już alternatywnego dostawcę stopu z państwa, które nie budzi zastrzeżeń pod względem bezpieczeństwa.
Wstrzymanie dostaw miało miejsce po odebraniu 88 maszyn skompletowanych w bieżącym roku. Zgodnie z harmonogramem tegoroczny plan dostaw obejmował dostarczenie 153 samolotów. Komunikat Departamentu Obrony wskazuje, że chińskie części mają trafić do 126 samolotów, których dostawy miały zostać zrealizowane do końca października 2023 r.
Dotychczas Lockheed Martin dostarczył odbiorcom na całym świecie ponad 840 samolotów F-35A/B/C, które wylatały dotąd ponad 570 000 godzin.